Zoeken in de zon

Ik zoek zo vaak
heb jij dat ook?
zonder wat te vinden
Terwijl ik stiekem weet
dat het vervlogen raakt
ontastbaar
vergetelheid
onzinnigheid
zodra ik het probeer te binden
Omdat het zonder rede leeft
In zichzelf haar waarde geeft

Ik vergeet het steeds
het is zo klein
zo simpel
zo groots ongrijpbaar
niet vast te houden
of vast te pinnen
in de dingen om me heen

En toch zoek ik het
En dan wil ik het
Tracht het buiten me
bij jou
in wat
in alles
rotsvast te verbinden

Maar juist dan
raak ik het kwijt

Over Www.overwegmetkanker.nl

Over sommige aspecten rond kanker wordt veel gepraat en gedeeld. Met je omgeving, of met andere kankerpatiënten. Zoals de impact van het verlies van je haar, het ziek worden van de chemo, de strijd en de kracht die je voor de ziekte nodig hebt. Er zijn ook heel wat kleine en grote dingen die we niet delen. Of die we veel te weinig delen met de mensen om ons heen. Meestal omdat het voor onszelf ook niet helder is. Het gevolg is dat iedere kankerpatiënt zelf opnieuw het wiel uit moet vinden, in wat helpt tegen die bijwerkingen en klachten. Op deze pagina's zijn tips en ervaringen van kankerpatiënten verzameld over het hanteerbaar maken van de gevolgen van kanker. Om andere patiënten herkenning te bieden, om hen een handvat te geven, en om het makkelijker te maken er met je omgeving over te praten. Zodat je het beter uit kunt leggen, en dus ook betere hulpvragen kunt stellen.
Dit bericht werd geplaatst in Leven na kanker en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

